Educirajte se i saznajte kako koristiti najpopularnije kanale za razvoj svoje online prodajne strategije
Kako se marketing za online trgovinu razlikuje od uobičajenih praksi na društvenim mrežama, content-a, SEO-a i e-mail marketinga? Jedno ne isključuje drugo jer ecommerce marketing koristi sve navedene digitalne alate kako bi promovirao proizvod i povećao prodaju. On stvara prisutnost i potiče akciju potencijalnog kupca prema proizvodu ili uslugi.
Oglašavanje online trgovine
Oglašavanje je dio marketinga kojim promovirate svoj proizvod. U slučaju online trgovine tu spadaju display ads, banner-i i svi ostale vrste digitalnog oglašavanja. Oglašavanjem i marketingom u kombinaciji svoju publiku potičete na akciju (konverziju) i u isto vrijeme povećavate vidljivost svog branda (brand awareness).
Vrste marketinga
U nastavku navodimo uobičajene kanale koje možete koristiti u svojoj prodajnoj strategiji, te par savjeta kako što bolje iskoristiti njihove mogućnosti.
Social Media Marketing
Prvi korak je postaviti stranicu svog branda, proizvoda ili usluge na odgovarajući digitalni kanal. Većina vodećih brandova danas je prisutna na svim popularnim društvenim mrežama putem kojih komunicira sa svojim followerima i promovira svoj sadržaj. Ne morate biti prisutni na svim kanalima. Izaberite onaj koji odgovara vašem poslovanju i oglašavajte na njemu.
Jedno je zajedničko svim kanalima – izrazito su vizualno orijentirani – stoga, koju god mrežu odaberete, budite sigurni da imate dobre vizuale koji će privući korisnike na vaše stranice.
Instagram je zanimljiv online trgovcima jer omogućava objave kvalitetnih fotografija proizvoda i povećava reach izvan samog web shopa.
Content Marketing
Sadržaj koji služi kako bi popravili svoj položaj na tražilicama i odgovorili na pitanja o vašoj industriji dobar je način za generiranje transakcija u online trgovini. Možete ga iskoristiti na nekoliko načina:
- optimizirajte svoj copy. Primjerice, prodajete li vjenčanice, ukucavanje “smeđa haljina za djeveruše” u Google tražilicu, ponudit će i vašu stranicu ako ste uključili taj pojam u opis. Također, nazivi stranice, naslovi i image alt tekst trebali bi sadržavati bitne ključne riječi.
- pišite relevantne blog postove. Ako imate online prodaju vjenčanica, tema može biti “Kako isplanirati vjenčanje”, u sljedećim koracima i “Kako izabrati haljinu”. Na kraju možete ponuditi i pdf check-listu za planiranje vjenčanja.
- pišite guest blogove na drugim stranicama. “Gostujući” na tuđim stranicama često možete privući potencijalne kupce i to besplatno, te u isto vrijeme i graditi autoritet svoje stranice.
- objavljujte relevantne Youtube videe. Youtube je druga najveća tražilica, odmah iza Google-a. Saznajte koji su najtraženiji pojmovi kako bi odrediti svoje teme, a zatim i podijelite video povezan s vašim proizvodom te potreban vašoj publici.
- uključite FAQ s ključnim izazima. Na svojoj stranici iskoristite FAQ kako bi iskoristili duže ključne pojmove kao odgovor na pitanja kupaca.
Search Engine Marketing (SEM)
SEM uključuje i SEO i plaćeno oglašavanje. SEO se bazira na Google-ovom algoritmu, dok SEM može uključiti i PPC (pay per click) i različite kampanje koje omogućavaju da potencijalni kupci vide link na vaše stranice kod pretraživanja ključnih pojmova koji se poklapaju s vašom kampanjom. Iz tog razloga marketinški stručnjaci za online trgovinu često koriste Google AdWords.
Email Marketing
Kao jedna od najstarijih formi digitalnog marketinga i danas je jednako bitan, a odlična je stvar i što može biti automatiziran. Jedino pripazite na vašu mailing listu kako bi zadržali povjerenje vaših kupaca.
Influencer Marketing
Influenceri okupljaju zajednicu koja ih poznaje i vjeruje im stoga je lako privući pažnju na svoj proizvod putem preporuke ili sponzorirane objave.
Udruženi (Affiliate) Marketing
Preko 80% brandova koristi affiliate marketing, tj. prodaju putem partnerska koji dobiju dogovoreni postotak od svake prodaje na vašoj stranici do koje je došlo preko njihove stranice.
Local Marketing
Često se zaboravlja no određivanje lokacije vaših klijenata (putem cookie-ja) može vam pomoći da povećate njihovu bazu nudeći im, primjerice, besplatnu dostavu.
Šest dodatnih savjeta za kraj
Osim gore navedenih, mnogo je taktika kako privući posjetitelje na vašu stranicu. Za vas smo izdvojili ovih šest.
- Koristite personalizaciju
- Iskoristite user-generated content (UGC)
- Napravite program vjernosti
- Uložite u live chat
- Olakšajte odluku da kupuju kod vas (npr. povrat novca, mogućnosti brze isporuke i sl.)
- Implementirajte responsive web dizajn