Online trgovina postala je esencijalni sastojak gotovo svake industrije. A kako bi dobili najviše iz vašeg webshopa potrebno je razmišljati o marketinškoj strategiji i iskoristiti najbolje od alata koji su vam na raspolaganju. Kako ne bi bezglavo lutali od kanala do kanala, izrazito je važno imati dobro postavljen marketinški plan – zbroj strategija i taktika koje ste odlučili koristiti. Najefikasniji planovi nisu nasumično nabacani – napravljeni su s namjerom. Često su vođeni općom marketinškom filozofijom ili temeljna struktura.
Primjerice, na sveobuhvatni marketinški plan može se primijeniti inbound metodologija. U tom slučaju, prilagođavate svoje marketinške napore kako biste privukli posjetitelje, pretvorili ih u potencijalne kupce, zaključili ponude i pretvorili ih u kupce te ih oduševili nakon što su kupili vaše proizvode ili usluge kako bi ih pretvorili u promotore.
Postoji nekoliko različitih strategija koje treba uzeti u obzir pri izradi vašeg plana. Ovdje su neke od najučinkovitijih opcija koje vrijedi istražiti.
Blog
Pisanje bloga jedan je od boljih načina da organski privučete potencijalne kupce na vašu web stranicu. Stvarajući kvalitetan sadržaj relevantan za vašu industriju, možete stvoriti osjećaj legitimnosti i pouzdanosti kod potencijalnih kupaca.
Ako posjetitelje koji nisu upoznati s vašim proizvodima potaknete da posjete vašu web stranicu putem vašeg sadržaja – osim materijala specifičnog za vaš proizvod ili uslugu – možete izazvati interes koji bi u konačnici mogao prerasti u akciju. Bez obzira na to što prodajete, održavanje bloga isplativ je način dokazivanja da je vaša tvrtka postane autoritet u svom području.
Pišite gostujuće članke za druge
Gostujući članci povećavaju vašu vidljivost. Ne samo što vas mogu uspostaviti kao autoritet u vašoj industriji, već pomažu i vašoj web stranici – vodeće tražilice prepoznati će vašu web stranicu kao pouzdaniju i rangirati je više.
Kako bi to postigli, identificirajte web lokacije s ključnim riječima koje su relevantne za vaše proizvode i obratite im se. U nekim slučajevima nećete morati čak niti napisati svoju objavu. Možda ćete moći samo nadograditi jednu od trenutnih objava s relevantnim kontekstom ili infografikom koja vodi na vašu stranicu.
Pokušajte s programima preporuke (referral)
Ova vrsta marketinga kombinira dva najmoćnija sredstva u bilo kojoj strategiji marketinga online trgovine – word-of-mouth i poticanje na akciju. Kvalitetan program preporuke za online trgovinu dozvoljava da vaši kupci prenose vaše poruke potencijalnim klijentima koji im vjeruju.
Istraživanja pokazuju da je usmena preporuka (word-of-mouth) izravno odgovorna za 19% svih kupovina i utječe na čak 90% njih. Dodatno, nudeći svojevrsne poticaje na kupnju – poput popusta ili malog poklona – svojim kupcima u zamjenu za preporuke novim klijentima, učvršćujete njihovu vjernost uz širenje vaše baze.
Koristite društvene medije
Dobro održavana prisutnost na društvenim mrežama neprocjenjiva je komponenta uspješne marketinške strategije svake online trgovine. Međutim, marketing online trgovine preko društvenih medija neće izgledati kao marketing za konvencionalne tvrtke, marke ili izdavače. I nije svaka platforma društvenih medija optimalna.
Online trgovina je prvenstveno vizualni medij. Vrlo malo potrošača je voljno kupiti proizvod koji se temelji isključivo na opisnom tekstu. Uspjeh vaših akcija na društvenim medijima leži na upotrebi slika kako biste privukli pažnju i doveli posjetitelje na stranicame svojih proizvoda. To čini Instagram jednom od boljih platformi za dopunu vaše strategije..
Ako je moguće, razmislite o tome da u svoju strategiju uključite sadržaje koji se mogu kupovati (shoppable content) – interaktivni sadržaj koji posjetiteljima omogućuje kupnju odmah. To može biti strateško postavljanje prikaznih oglasa u feed ili dodavanje dodatnih oznaka koje korisnike dovode izravno do košarice.
Iskoristite user-generated content
Sadržaj koji su napravili vaši korisnici odlična je promocija za vaše poslovanje. Dovodi posjetitelje na vašu stranicu i ujedno gradi autentičnu, zainteresiranu publiku. Do takvog sadržaja možete doći na više načina. Jedan od najčešćih je poticanje kroz razne natječaje – nagrade kupcima koji na određeni način promoviraju vaš proizvod. Također, možete koristiti i promotivne hashtag-ove kako bi korisnici ostavljali povratne informacije o vašim proizvodima.
U svakom slučaju, ako vaši kupci samoinicijativno promoviraju vaš proizvod, stvarate novu razinu povjerenja za vrlo malo ulaganja, a dobivate i veću posjećenost (traffic) na vašim stranicama.
Ako vaše poslovanje koristi neki od oblika online trgovine, isplatit će vam se istražiti i isprobati različite strategije marketinga za online trgovinu. Mnoge od dostupnih opcija mogu biti vrlo isplative. Bez obzira na to kako odlučili strukturirati marketinški plan vaše online trgovine, pobrinite se da je dinamičan, raznolik i dobro održavan. Pokretanje svakog od tih planova u početku zahtjeva dodatni napor, ali ako se pravilno izvrši, taj će se trud isplatiti.