Online trgovina sastoji se od mnogo koraka koji dobro optimizirani vode do podaje vašeg proizvoda ili usluge. Općenito, stopa konverzije (conversion rate, CVR) je metrika koja pokazuje koji je korak potaknuo posjetitelja da napravi željenu akciju, primjerice, obavio kupnju ili se pretplatio na vaš newsletter. Kad govorimo o online trgovini stopa konverzije (CVR) je omjer između ukupnog broja ljudi koji su kupili vaš proizvod na stranici, u usporedbi s ukupnim brojem posjetitelja vaše stranice.
Na primjer, ako ste jučer imali 1000 posjetitelja na stranici i 30 ih je kupilo neki proizvod, vaša stopa konverzije online trgovine bila bi 30/1000 = 0.03 = 3%. Naravno, vaš proizvod možete prodavati na više stranica. U tome slučaju računica je malo kompliciranija u čemu vam može pomoći naša tablica koju možete skinuti ovdje.
Zašto je stopa konverzije bitna i kako prepoznati dobru stopu?
Stopa konverzije bitna je za vaš web shop jer pokazuje da li uspješno komunicirate vrijednost svog proizvoda ili ste, primjerice, uložili u oglas koji vam na stranicu dovodi 25000 posjetitelja mjesečno, ali niste ostvarili niti jednu kupnju. U tom slučaju znate da trebate nešto promijeniti.
Dobra stopa konverzije varira između industrija stoga je dobro uspoređivati se sa stranicama iz iste kategorije. Primjerice ako je omjer troškova i prodaje takav da zarađujete više nego što trošite na oglašavanje, na dobrom ste putu.
Stope konverzije po industrijama
Stanje iz travnja 2020. Izvori: IRP Commerce i ShippyPro.
- Auti i motocikli: 1.32% – 1.35%
- Bebe i djeca: 0.87% – 2.07%
- Električna i trgovačka oprema: 2.22% – 2.49%
- Hrana i piće: 1.00% – 2.84%
- Kućni dodaci i pokloni: 1.55% – 1.67%
- Kuhinjski i kućanski aparati: 1.72% – 2.42%
- Kućni ljubimci: 2.12% – 2.53%
- Moda, odjeća i dodaci: 1.01% – 1.78%
- Poljoprivreda: 0.62% – 1.01%
- Sport i rekreacija: 1.18% – 1.70%
- Umjetnost i hobi: 3.77% – 3.84%
- Zdravlje i njega: 1.87% – 4.21%
Kako optimizirati stopu konverzije
- Postavite video objašnjenja na vaše stranice. Na primjer, prikažite vaš proizvod iz svih kuteva. Ponekad je teško dobiti osjećaj za veličinu i kvalitetnu materijala iz fotografija. Ujedno se obraćate i posjetiteljima koji više vole konzumirati video sadržaj od teksta.
- Dajte posjetiteljima set dobrih i jasnih fotografija. S kvalitetnim fotografijama velike rezolucije (s dobrim zoom-om na detalj), te fotografijama iz više kuteva ne možete pogriješiti.
- “Ispeglajte” svoj copy. Pobrinite se da je opis proizvoda jasan i gramatički točan. Uvijek ispišite mjere proizvoda i sastav, kao i informacije o garanciji. Dodatno, možete objasniti kome je pojedini proizvod namijenjen, npr. kod proizvoda za njegu kože.
- Dodajte chat kako bi potencijalni kupci dobili odgovor odmah. Odgovorite im na pitanje dok su zainteresirani za vaš proizvod. Chat je odličan alat za popunjavanje praznine između generalnog opisa proizvoda i individualnih potreba svakog kupca.
- Testirajte različite CTA (call-to-action). Testirajte s položajem, opcijama i izborom riječi. Iako su studije pokazale da većina testova ne donosi bitne rezultate, oni dobro izabrani CTA ima ogroman utjecaj.
- Dodajte dobre recenzije kupaca za social proof. Možete odlične osvrte ubaciti na vrh stranice ili uz pojedine proizvode. Recenzija je najiskreniji osvrt na vaš proizvod i može vas izdvojiti iz mora sličnih ponuđača.
- Ponudite besplatnu dostavu. Nije najjeftinije ali ROI bi mogao biti ogroman. Mnogi će radije platiti proizvod nešto više nego potrošiti novac na plaćanje dostave.
- Doradite svoj checkout proces. Na primjer, uklonite suvišna polja ili ubacite progress bar. Iako je primamljivo dobiti što više podataka, skraćivanjem forme omogućujete kupcima da brže obave kupnju.
- Dozvolite guest checkout. Otvaranje računa ima smisla kod stalnih kupaca, no ako tražite otvaranje profila od novih kupaca mogli biste ih odvratiti od kupnje.
- Ponudite više opcija plaćanja. Više od 50% kupaca neće obaviti kupnju ako njihova preferirana opcija nije moguća. Poboljšajte user experience svojih kupaca.